vrijdag 6 november 2015

Granny Square Colsjaal: Autumn Leaves


Het is alweer even geleden dat ik hier bericht schreef. Door de najaarsvirussen waren we hier thuis aan het kwakkelen met griepjes en verkoudheden en bloggen stond even niet hoog op de prioriteitenlijst. Maar nu is het tijd voor een bericht.
Een poosje terug liet ik op facebook een aantal foto's zien van de nieuwe kleuren Scheepjes Softfun die in het assortiment kwamen in de webshop.





Ik vond deze kleuren zo te gek combineren samen. Toen ik deze kleuren binnen kreeg was ik tegelijkertijd bezig met het voorbereiden van de workshops voor beginners die inmiddels in volle gang zijn. Tijdens de workshops leer ik de deelnemers Granny Squares haken. Ik greep mijn kans met deze mooie herfstkleuren en maakte er Granny's van om als voorbeeld te gebruiken bij de workshops.








Voor ik aan de slag ging had ik een schema gemaakt van hoe ik de kleuren wilde hebben. En ik was erg blij met hoe de kleurcombinatie uitpakte.


Ik wilde dat het een eenvoudig ontwerp werd wat goed te doen is voor beginners en ik besloot dat het een colsjaal moest worden. Ik zette alle Granny's aan elkaar in een enkele rij en werkte het af met een Granny steek aan beide kanten van de colsjaal.






Ondanks dat het ontwerp eenvoudig is vond ik het toch erg leuk om aan te werken. Het is leuk om telkens weer een ander kleurtje op je haaknaald te hebben. Je ziet je project dan zo groeien doordat er telkens wat anders aan te zien is. Dat motiveert om er lekker aan door te werken. Bovendien ben ik gek op het Softfun garen. Wat je er ook mee maakt, het is altijd mooi en zacht en het haakt heel prettig.



Inmiddels is de colsjaal af! Tadaah!





En ik ben er blij mee. :D


Hier twee keer omgeslagen op een bikerjack. Stoer... toch? ;-) 






Nu aan de slag met de tutorial en het patroon.


Oh ja, en de naam. Ik noem deze kleurencombinatie 'Autumn Leaves' naar de jazzklassieker die wat mij betreft het mooist gezongen werd door Eva Cassidy. Als je het nog niet kent moet je het zeker eens luisteren.




Wat haken jullie met Granny Squares?





Groetjes,
Veronique (Plume)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten