donderdag 27 augustus 2015

Onderzetters in alle kleuren

 
 
 
Als ik op pad ga heb ik het liefst zo weinig mogelijk bij me. Geen onnodige ballast onderweg geeft je simpelweg meer bewegingsruimte. Dus draag ik slechts mijn Mini Mochilla tas, die ik vorig jaar haakte,  met telefoon, portemonnee, eventueel huissleutels, en ja... een heel klein haakwerkje, want ook dat hoort natuurlijk bij de noodzakelijkheden. Past er precies in.
 
Een heel klein haakwerkje is natuurlijk zo af, dus koos ik iets waar ik er meer van kan maken. En elke keer in een andere kleur, vind ik ook wel gezellig.
 
 
 
 
 
Deze haakte ik allemaal onderweg. De meesten op een zonnige dag. In de dierentuin, in de speeltuin, op familiebezoek, bij de bbq, enzovoorts. Slechts een bolletje katoen en een haaknaald gingen mee in de tas. 
 
Ik besloot dat het er twee van elke kleur moesten worden. Als je er onderweg een afhebt, kun je toch aan de tweede beginnen zonder een extra bol katoen mee te hoeven nemen.
 
Vandaag stop ik de draadjes in, een mooi karweitje voor een druilerige dag als vandaag. Straks nog even een strijkijzer erover heen dan zijn ze mooi plat. Het is 100% katoen, dus dat kan. Bespaart me weer de moeite van het opspannen.
 
Nog niet van elke kleur zijn er twee exemplaren, maar ik denk dat er nog genoeg uitstapjes volgen. Bovendien wil ik er nog meer maken, zodat we straks thuis onderzetters in alle kleuren hebben. :-)
 
Het patroon heb ik eerder al bedacht en het haakschema staat op een foto op mijn telefoon. Maar inmiddels weet ik het wel uit mijn hoofd.
 
 
 
 
Dit zijn de onderzetters die ik eerder haakte. Je kunt het op de foto niet zien, maar een van de witte onderzetters heeft 13 waaiers in plaats van 12 zoals alle anderen. Ik was al in het midden begonnen met een extra steek. Een foutje waar ik pas achter kwam toen ik het stapeltje netjes gelijk op elkaar wilde leggen. Dat ging natuurlijk niet, want eentje piepte er telkens een stukje uit. Maakt mij niet uit. Dat is wat mij betreft de charme van handwerk. ;-)
 
De onderzetters zijn gemaakt van Rio katoen en ik haak het vrij vast op haaknaald 2,5. Zowel het garen als de haaknaald zijn verkrijgbaar in de webshop.
 
Bestel je Rio katoen, dan stuur ik het haakschema met een korte werkbeschrijving van de onderzetters naar je mailadres.
 
 
 
Tot haaks!
Veronique
 
 

3 opmerkingen:

  1. Is het ook mogelijk om het patroon van de onderzetters apart te verkrijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas, het patroon is echt als extraatje bij de Rio katoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De webshop werkt niet op de telefoon :-(

    BeantwoordenVerwijderen